Bij te stellen investeringen
Bij te stellen/Nieuwe investering
Omschrijving Order | Begrote uitgaven | Begrote inkomsten | Krediet | Krediet | Toelichting |
---|---|---|---|---|---|
Stroet (bovengronds) | 3.060.000 | 0 | 1.232.000 | 1.232.000 | Voor het project herinriching Stroet Bovengronds is een subsidie aangevraagd met als hoofddoel het verbeteren van de verkeersveiligheid. De kosten stijgen met de opbrengsten waardoor dit budgetneutraal is voor het saldo. |
Hoofdassen Tuitjenhorn | 4.772.205 | -919.205 | -700.000 | -252.000 | Het project hoofassen Tuitjenhorn is in 3 fase opgeleverd. Voor iedere fase is met succes een subsidie aangevraagd en ontvangen. Doordat de subsidies niet in de oorspronkelijke raming bij de aanvraag van het krediet begroot waren is een voordeel op het gehele project bereikt van circa € 952.000,-. We stellen voor om dit budget over te hevelen naar het project Hartendorp in Warmenhuizen. |
Hartendorp/ Alingterp/ Torenven | 300.000 | 0 | 952.000 | 0 | |
Aanpassen kruising Dergmeerweg/WHweg | 150.000 | 0 | -150.000 | 0 | Dit budget hoort bij rotonde Dergmerweg. Om het administratief overzichtelijk te houden worden deze investeringen samengevoegd. |
Rotonde Warmenhuizen Dergmeerweg | 1.300.000 | 0 | 150.000 | 0 | |
Kunstwerken (2022) | 139.580 | 0 | -139.580 | 0 | Er wordt een overheveling van middelen uitgevoerd van de investeringen civiele kunstwerken 2022 en 2023 naar 2025. Door de middelen te bundelen, wordt het financieel beheersen en uitvoeren van een groot beschoeiingsproject vergemakkelijkt. |
Civiele kunstwerken 2023 | 463.000 | 0 | -463.000 | 0 | |
Civiele kunstwerken (2025) | 1.300.000 | 0 | 602.580 | 0 | |
Hollandia T veld B | 71.300 | 0 | -71.300 | 0 | In overleg met Hollandia T is besloten om de renovatie van het B veld dit jaar uit te stellen. De vereniging heeft hier ook met de SARS over gesproken. In het mjop hebben wij dit veld nu naar 2027 geplaatst. Tot die tijd zal het veld naar verwachting nog prima functioneren met het huidige onderhoudsconcept. |
Waterscooter PTN 2021 | 34.031 | 0 | -34.031 | 0 | De waterscooter is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Vaartuig (CLG129) 2025 | 55.000 | 0 | -55.000 | 0 | Naar 2029 doorschuiven |
Viking 1 (CLG) 2025 | 35.000 | 0 | -35.000 | 0 | De Buggy is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Snel vaartuig (PTN119) (2025) INCLUSIEF | 55.000 | 0 | -55.000 | 0 | De Snelle boot is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Viking buggy (PTN) 2025 | 35.000 | 0 | -35.000 | 0 | De Buggy is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Viking buggy (STZ) 2025 | 35.000 | 0 | -35.000 | 0 | De Buggy is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Snel vaartuig (STZ119) 2025 | 55.000 | 0 | -55.000 | 0 | De Snelle boot is technisch nog in orde en kan worden doorgeschoven naar 2026 |
Nieuwbouw IKC Waldervaart | 12.482.408 | 0 | -12.332.408 | 0 | Doordat de plannen voor de herinrichting van de Waldervaart zijn opgeschoven in verband met de uitgangspunten voor de bouw van appartementen is ook de nieuwbouw IKC Waldervaart verder in de tijd komen te staan. Naar verwachting zal de uitvoering in 2028 plaatsvinden. |
stelpost IHP projecten lange termijn | 3.284.507 | 0 | -3.230.992 | 0 | Vanuit het voorgaande IHP zijn de urgente projecten naar voren gehaald . Een deel is als stelpost meegenomen voor toekomstige plannen. Bij de kadernota worden de nieuwe kaders voor het toekomstig IHP verwerkt., daar wordt deze stepost bij betrokken. In 2025 wordt hier dus geen gebruik nog van gemaakt. |
Wegen 2024 | 2.500.000 | 0 | -1.000.000 | 0 | Voor de trambaan (fase 1) is een bijstelling budget noodzakelijk. De benodigde middelen zijn beschikbaar op de post wegen 2024 en worden derhalve overgeheveld. |
Trambaan (fase 1) | 900.000 | 0 | 1.000.000 | 0 | |
Tractie 2024 | 465.000 | 0 | 45.000 | 0 | Door prijsstijgingen is het budget niet meer voldoende |
DFR Noorderweg (2025) | 0 | 0 | 220.000 | 220.000 | De Noorderweg te Oudesluis staat op de planning voor asfaltonderhoud in 2025. Tegelijkertijd is deze weg ook onderdeel van de regionale doorfietsroute. Daarom zouden we graag werk met werk willen maken en de Noorderweg meteen willen inrichten conform de ontwerprichtlijnen horende bij een doorfietsroute. Dit vraagt een investering die we willen dekken uit subsidie van het Rijk en een regionale bijdrage. |